vrijdag 12 oktober 2007

Zuid Afrika: Aidspaniek bij Idols

Zuid-Afrikaanse finaliste van Idols biecht openlijk hiv-besmetting op. Tender Mavundla(26) droomt van een zangcarrière. Haar 'bekentenis' ontketende een mediastorm in Zuid-Afrika en heeft ook de gemoederen in het finalistenhuis verhit. Als grote publiekslieveling is Mavundla de favoriet om de wedstrijd te winnen. 'Of deze mediarel mijn score beïnvloedt, weet ik niet', zei de zangeres gisterochtend aan de BBC-radio. 'Ik hoop dat ze voor mij stemmen omdat ik een mooie stem heb, niet omdat ik seropositief ben. Ik ben ermee naar buiten getreden, omdat het nu eenmaal niet meevalt om de medicijnen in de koelkast te verbergen', zei Tender Mavundla. Naast zangambities heeft Mavundla nog een ander doel. 'Ik wil hiermee het taboe op hiv en aids in Zuid-Afrika helpen doorbreken. Zolang ik mijn medicijnen neem, word ik niet ziek en leef ik een normaal leven. Net als andere mensen die met hiv zijn besmet.'

1 opmerking:

Anoniem zei

Het positieve aan dit nieuws is dat het bijdraagt aan de aids discussie hier, want citroen, knoflook en seks met baby's heeft hier nog geen baanbrekende resultaten laten zien.